Kategórie

BLB ARMY

Winter carp cup

Dolný Bar 20.11-23.11.2014

Ráno po príchode na Dolnobarský rybník  sme zahlásili našu prítomnosť a organizátor nám ponúkol raňajky. Pretekári sa pomaly zbierali až sme boli všetci. Potom nasledovalo losovanie. Losovalo sa na dve etapy. Prvé losovanie bolo o poradie k losovaniu lovného miesta tak som vylosoval 12. poradie. Ďalej nasledovalo hlavné losovanie, teda losovanie lovného miesta a moja ruka nezablúdila ďaleko a vylosoval sme miesto č.13 . Celkovo nás bolo 15 teamov.

Naše lovné miesto

Po losovaní nás organizátor oboznámil s pravidlami a so spôsobom bodovania rýb. Bodovala sa ryba nad 5kg. Po oboznámení s pravidlami sme sa vybrali na lovné miesta porozbalovať sa a popripravovať si všetky veci,  zabójkovať miesta. Na toto všetko sme mali dosť času skoro až 2 hodiny. 12-ta hodina znamenala štart. Po odznení štartovného signálu sme sa všetci pretekári vrhli v húfoch na vodu jak kŕdeľ kormoránov. Položili sme montáže a zostávalo nám už iba čakať. Prvá noc prebehla pokojne, či už pre nás alebo pre ryby, teda bez záberu. S piatkovým ránom prichádza aj nový deň a nové nádeje. Vietor bol studený a obloha zatiahnutá však to bol zimný maratón, tak sme nečakali teplé počasie. Špekulácie počas dňa boli samozrejmosťou, zmena nástrah, zmena montáži a neustále skúšanie s cieľom zalapať dajaké kapre. Po príchode večera sme verili v to, že ak sa ryba nepohla cez deň tak by mohla ísť v noci, a tak sa aj stalo. Prišiel prvý zaber. Z vyhriatého spacáku letím ako strihačka do chladnej noci, hádžem na seba oblečenie, natiahnem rýchlo topánky a letím zaseknúť v tom kričím na Dominika nech mi prinesie bundu lebo je dosť kosa,  v zápale adrenalínu som si ju nejak nestihol dat. Ryba prišla cca meter od šachorov na cca 12 mm burning sun + 12mm scoberry pop up na D-rig montáž s florocarbonu.

Burning Sun + Dr. Insector method mix

Vyťahujeme rybu do podberáku, tešíme sa. Pripravím sak na váženie a ideme zistiť či je to bodovaná ryba. Váha nám ukazuje 7.90 kg a naša radosť je ešte väčšia, keď zistíme, že máme prvú bodovanú rybu. Rybu zasakujeme a ja na polku zamrznutý sadám do člna a svoju montáž pokladám na to isté miesto. Opäť si líham do chladného spacáku a verím, že príde ďalší záber. A aj prišiel o pár hodín neskôr znova z toho istého miesta, na tu istú nástrahu, na tu istú montáž. Ryba vážila 8.6 kg čiže ďalšia bodovaná ryba. Opäť vynášam to isté, na to isté miesto a veríme, že záber opäť príde, ale tak sa už nestalo, ráno sme sa zobudili a čakali na príchod rozhodcou a na váženie

Váženie rýb

Po zvážení a fotení nám rozhodcoviapovedali radostnú správu, že zatiaľ sme na tretom mieste a sme asi druhí alebo tretí z tých ktorí majú chytené dve ryby. Bola to dobrá motivácia, aj keď ryba skoro vôbec nežrala a nehýbala sa. Cez deň sme mali zopár návštev od kamarátov a známych ktorý nás prišli podporiť. Milo nás prekvapila návšteva našich vedúcich z Black Label Baits Slovakia, ktorý nám prišli podať nejaké informácie a rady z ich vlastných skúsenosti, za čo sa im chceme veľmi pekne poďakovať. Slnko pomaly zapadá a čas návštev sa pomaly končí a mi si chystáme taktiku na večer, prevážame svoje montáže a čakáme, že večer to znova príde. Ako tak sedíme v aute a zohrievame si jedlo prichádza pípnutie na Dominikové prúty a hneď sme v pozore po ďalšom pípnutí prišla jazda a už sme utekali. Rybu sa nám nepodarilo zdolať pretože sme chytali dosť blízko pri rákosí a bola vo výhode, hneď po zábere vošla do rákosia a potom sa odvesila. No nevadí záber prišiel dosť skoro tak sme verili, že posledná noc bude bohatšia na zábery. No mýlili sme sa prišiel ešte jeden záber na Dominikové prúty rybu sme zdolali ale žiaľ bohu to bola nebodovaná ryba. Ráno sme sa zobudili, posledný krát sme previezli montáže a začali sme si pomaly baliť veci a čakali sme na odznenie záverečného klaksónu, ale prútom sme verili do poslednej chvíle. O 11:30 zaznel záverečný klaksón a pretekom bol koniec . Pobalili sme si posledne veci a išli sme na vyhodnotenie. Celkovo sme skončili na krásnom šiestom mieste s dvoma rybami a celkovou váhou...... Naša celková spokojnosť je veľmi dobrá z 15 teamov skončiť na 6. mieste a na podmienky aké boli, že ryby vôbec neprijímali potravu, neboli v pohybe a že bolo chladno  je celkom slušné. Ešte raz sa chcem poďakovať vedeniu Black Label Baits Slovakia za pomoc s prípravami, za rady,  a že boli ochotný nás podporiť a ísť do toho snami.

Fuck the world

Erik Talamon

Dominik Ďurina

Fuck The World Go Fishing Fuckers!!!